مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها از درد دل برای کارفرما تا خیانت و جنایت! (۱۸ اردیبهشت) هشدار هواشناسی و راهداری درباره باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت) ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک چطور با قلدری سایبری یا زورگویی مجازی برخورد کنیم؟ بارش باران  و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی | کاهش دید افقی رانندگان در جاده سبزوار و بردسکن (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید
سرخط خبرها

سد فریمان به گِل نشست + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۵۰۷۴
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
سد فریمان به گِل نشست + فیلم
در پی خشکسالی بی سابقه و کم شدن حجم مخازن آبی سدها، سد فریمان بطور کامل خشک شد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز قبل ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد سد تاریخی فریمان خشک شده است.

بررسی میدانی گروه خبری شهرآرانیوز نشان می‌دهد آب این سد در حدود ۲ هفته است که تمام شده و فرونشست‌های عمیقی در پی خشک شدن سد به وجود آمده است.

یکی از اعضای حفاظت فیزیکی سد فریمان در توضیح شرایط به وجود آمده عنوان کرد: عموما سد فریمان از ابتدای دی ماه هر سال آبگیری می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد، سرریز می‌شود.

وی ادامه داد: اما با خشکسالی‌های اخیر، فرایند آبگیری از اسفند آغاز و نهایتا تا همان اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، سد تاریخی فریمان، سازه‌ای بتنی می‌باشد که پیشینه اصلی آن به قرن نهم هجری و دوره حکومت تیموریان باز می‌گردد. این سد بعد‌ها و در زمان رضاخان تعمیر و بازسازی می‌گردد و بنای کنونی سد نیز در سال ۱۳۷۴ و در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی ساخته و به بهره برداری می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->